Ενα κρουαζιερόπλοιο εκπέμπει τα ίδια μικροσωματίδια με ενα εκατομμύριο αυτοκίνητα

Τα επίπεδα ρύπανσης στα καταστρώματα ορισμένων κρουαζιερόπλοιων

είναι χειρότερα από ό,τι στις πιο μολυσμένες πόλεις του κόσμου, αποκαλύπτει έρευνα της εκπομπής Dispatches του βρετανικού Channel 4.

Η μυστική έρευνα στόχευσε τη μεγαλύτερη εταιρεία του τομέα στην Βρετανία, την P&O Cruises, ώστε να εξετάσει πόσο καθαρός είναι ο αέρας που αναπνέουν οι τουρίστες και το πλήρωμα όταν βρίσκονται στο κατάστρωμα ενός κρουαζιερόπλοιου.

Η έρευνα επικεντρώθηκε στα επίπεδα των εξαιρετικά λεπτών σωματιδίων που βρίσκονται στον αέρα και γύρω από το κρουαζιερόπλοιο και εκπέμπονται από τα καύσιμα που καίγονται στις μηχανές των πλοίων.

Τα ευρήματα έδειξαν ότι ένα κρουαζιερόπλοιο μπορεί να εκπέμπει τόσα μικροσωματίδια όσο ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα την ημέρα, ήτοι 30 κρουαζιερόπλοια μολύνουν το ίδιο με όλα τα αυτοκίνητα στο Ηνωμένο Βασίλειο. Εν τω μεταξύ, τα κρουαζιερόπλοια γίνονται όλο και πιο δημοφιλή, με εκατομμύρια επιβάτες τόσο από το Ηνωμένο Βασίλειο όσο και παγκοσμίως.

Χρησιμοποιώντας έναν ειδικό μετρητή μικροσωματιδίων, η ερευνητική ομάδα μέτρησε τα επίπεδα στο πλοίο Oceana, το οποίο μπορεί να μεταφέρει περισσότερους από 2.000 επιβάτες. Η συσκευή έδειξε ότι ο αέρας στο κατάστρωμα κοντά στα φουγάρα του πλοίου περιείχε 84.000 μικροσωματίδια ανά κυβικό εκατοστό. Ακριβώς δίπλα στα φουγάρα στο κατάστρωμα, οι αριθμοί αυξήθηκαν από 144.000 έως και 226.000 μικροσωματίδια ανά κυβικό εκατοστό αέρα.

Αυτή η ποσότητα, σύμφωνα με το Naftemporiki.gr, είναι υπερδιπλάσια του μέσου όρου που μετρήθηκε στο κέντρο του Λονδίνου, όπου χρησιμοποιώντας την ίδια συσκευή, η ομάδα κατέγραψε 38.400 μικροσωματίδια ανά κυβικό εκατοστό. Σύμφωνα με τους ερευνητές, αυτά είναι τα επίπεδα που θα περίμενε κανείς στις πιο μολυσμένες πόλεις του κόσμου, όπως η Σαγκάη και το Νέο Δελχί.

Τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι η πλειονότητα των σωματιδίων έρχεται απευθείας από τα φουγάρα του πλοίου, όπου καίγεται βαρύ μαζούτ. Η βραχυχρόνια έκθεση σε αυτά μπορεί να προκαλέσει επιδείνωση αναπνευστικών συμπτωμάτων, όπως σε άτομα που έχουν άσθμα, ενώ διάφορες έρευνες υποδεικνύουν ότι τα αυξημένα επίπεδα επιβαρύνουν επίσης άτομα με καρδιαγγειακές παθήσεις. Οι συνέπειες για τα μέλη του πληρώματος που υπόκεινται σε επανειλημμένη έκθεση θα μπορούσαν να είναι ακόμα χειρότερες.

Απαντώντας στα ευρήματα της έρευνας, η εταιρεία δήλωσε ότι από το 2005 έχει μειώσει την κατανάλωση καυσίμων κατά 28%, και ότι το συγκεκριμένο πλοίο θα εξοπλιστεί με συστήματα καθαρισμού καυσαερίων, τα οποία έχουν εγκατασταθεί σε άλλα 60 πλοία της εταιρείας.